VTA-Tuotanto
VTA suunnittelee ja valmistaa erilaisia päälirakenteita ja lisälaitteita kuorma-autoihin täyttämään asiakkaiden yrityistarpeet.
Lisäksi teemme kuorma-autojen akselivälimuutoksia (pidennyksiä ja lyhennyksiä).
VTA:lla on LRQA:n myöntämä ISO9001 sertifikaatti laatujohtamisjärjestelmälle.

Runkovahvistukset
VTA vahvistaa mm. Volvon ja Scanian runkorakenteita yli 40tm nosturiasennuksia varten. Etutukijalkojen asennusta varten runkopalkit vahvistetaan ohjaamon alta rungon ulkopuolelle asennettavilla U-vahvikkeilla. Tällöin max. sallittu kuormitus on 20 tonnia per tukijalka käytettäessä kahta tukijalkaa tai 30 tonnia per tukijalka käytettäessä yhtä tukijalkaa ohjaamon etupuolella. Ohjaamon takapuolelta taaksepäin vahvistetaan runko tavallisesti rungon ulkopuolelle asennettavilla L-vahvikkeilla, jotka jatkuvat takatukijaloille asti.

Nosturiasennukset
VTA suunnittelee ja asentaa apurunko- ja lavarakenteita maahantuomiensa Palfinger nostureiden 2tm…150tm asennukseen. Lavarakenteita on mm. veneen-, kontti- ja vaihtolavakuljetuksiin.

Telinkeventimet
Telivetoiseen autoon saadaan lisää ketteryyttä ja parempi etenemiskyky siirtämällä painoa takimmaiselta vetoakselilta etummaiselle. VTA-telinkeventimiä on saatavissa Volvoon, Renaultiin, Scaniaan ja Ivecoon sekä akselivälitteisiin että napavälitteisiin akselistoihin.
Telinkeventimessä on taka-akselistoa nostava ilmajousipalje ja etuakselistoa painava ilmajousipalje. Telinkeventimen kevennysvoima on rajoitettu siten, että valmistajan sallimaa max. vetoakselipainoa ei ylitetä. Telinkeventimen rakenne etuakselistossa tulee 110 mm rungon yläpinnan yli ja taka-akselistossa rakenne jää n. 40 mm rungon yläpinnan alle. Etuakselistoa painava ilmajousipalje on mahdollista saada (Volvoon) erikoistilauksesta myös rungon alapuolella olevalla 2 palkeisella rakenteella. Rakenteen omapaino etuakselilla 40 kg ja taka-akselilla 45 kg. Telinkevennin kytkeytyy päälle pitkittäislukon ollessa kytkettynä. Telinkevennin voidaan asentaa myös pelkästään toiseen akseliin. Tällöin taka-akselille asennettavalla keventimellä saadaan n. 4500 kg kevennysvoima.

Raskasveturit
VTA suunnittelee ja asentaa vetovarusteluita raskasvetureihin. Varusteluihin kuuluu mm. ohjaamon taakse tulevat polttoaine- ja hydraulisäiliöt sekä laatikostot. Lisäksi on saatavana hydraulisesti nostettavia ja siirrettäviä vetopöytiä.
Hydraulisesti siirrettävä ja nostettava vetopöytä
VTA valmistaa hydraulisesti pituussuuntaan (n.450mm) siirrettäviä ja (n.450mm) nostettavia vetopöytiä raskasvetureihin. Maksimi pöytäkuorma on 50000 kg. Pöytää voidaan siirtää ohjaamosta tai ulkopuolella olevasta kauko-ohjaimesta. Auton etuakselin kuormitus on mahdollista optimaalisena myös osakuormilla.
Polttoaine- ja hydraulisäiliö ohjaamon taakse
VTA valmistaa polttoaine- ja hydraulisäiliöitä ohjaamon taakse rungon päälle raskasvetureiden erikoisvaatimukset huomioiden. Polttoainesäiliön maksimi tilavuus esim. 810L ja hydraulisäiliö esim. 170L.
Laatikostot ohjaamon taakse
VTA asentaa laatikostoja ohjaamon taakse rungon päälle raskasvetureiden erikoisvaatimukset huomioiden.

Vaihtolavalaitteiden asennukset
VTA asentaa maahantuomiaan vaihtolavalaitteita asiakkaan tarpeiden mukaisesti

Akselipainon mittauslaite
VTA asentaa sähköisiä akselipainojen mittausjärjestelmiä, joilla nähdään auton akselimassat erikseen sekä auton kokonaismassa. Soveltuu lehti- ja ilmajousitetuille akseleille. Antureita voidaan asentaa jokaiselle akselille erikseen (mittatarkkuudeltaan paras) tai vain 1 kpl eteen ja 1 kpl taakse. Näyttölaite on mahdollista asentaa DIN-radioaukkoon esim. radion alle.

Perävaunuhuolto
Perävaunuhuoltomme kattaa vuositarkastukset, jarrumittaukset, säädöt ja korjaukset sekä erilaiset rakennemuutokset. Suoritamme myös ALB ja ABS asennukset sekä konttilukkojen asennukset.