6-akseliset

6-akseliset

4-akselinen perusauto 8×4 tai 8×6 voidaan muuttaa 6-akseliseksi lisäämällä kaksi sähköhydraulisesti ohjattua lisäakselia vetoakselin eteen ja taakse. Lisäakselisto on yleensä ilmajousitettu ja ylösnouseva. Lisäakseleiden max. akselipainot ovat 8…13 tonnin välillä rakenteesta riippuen.

VTA6511.2EHx, ohjaavia 1.+2.+3.+6.akseli (8x6->12x6)

Tuotenumero: VTA6511.2EHx

8×6 (2+2)perusautosta tehdään 12×6 lisäämällä 2 lisäakselia. El.hydraulisesti ohjattu ylösnouseva ilmajousitettu 22.5″-akseli 1370mm vetoakselin etupuolelle ja el.hydraulisesti ohjattu ylösnouseva ilmajousitettu 22.5″-akseli ilma- tai lehtijousitetun vetoakselin takapuolelle. Tälläinen auto voidaan rakentaa myös 8×4 autosta.

Soveltuu ilma- tai lehtijousitetuun alustaan 300mm rungolle runkokorkeudelle CHH-STD. Käyttökohteina erikoiskuljetusautot erikoispainoilla esim. nosturiautot, lift-autot raskasveturit ja kaivosautot yms. Akseleina on 9 tonnin Volvon akselit  rumpujarruilla.

VTA6522.2EHx, ohjaavia 1.+2.+3.+6.akseli (8x6->12x6)

Tuotenumero: VTA6522.2EHx

8×6 (2+2)perusautosta tehdään 12×6 lisäämällä 2 lisäakselia. El.hydraulisesti ohjattu ylösnouseva ilmajousitettu 19.5″-paripyöräakseli 1370mm vetoakselin etupuolelle ja el.hydraulisesti ohjattu ylösnouseva ilmajousitettu 19.5″-paripyöräakseli ilma- tai lehtijousitetun vetoakselin takapuolelle. Tälläinen auto voidaan rakentaa myös 8×4 autosta.

Soveltuu ilma- tai lehtijousitetuun alustaan 300mm rungolle runkokorkeudelle CHH-STD. Käyttökohteina erikoiskuljetusautot erikoispainoilla esim. nosturiautot, lift-autot raskasveturit ja kaivosautot yms. Akseleina on 13 tonnin BPW-paripyöräakselit rumpujarruilla.